RUMA/ŠABAC: Za samo dve godine, izgrađen je auto-put Ruma – Šabac sredstvima iz budžeta Republike Srbije, što govori o snazi naše države. U subotu će novi auto- put biti i otvoren.
Republika Srbija, uprkos krizi u svetu nije odustala od investicija i gradnje saobraćajnica. Tokom ove godine, pored završenog auto-puta Ruma Šabac, otvorene su i deonice: brza saobraćajnica od Novog Beograda do Surčina, beogradska obilaznica do Bubanj Potoka, prva deonica Moravskog koridora, i prva deonica auto-puta Niš – Merdare.
Izgradnja auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, s obzirom da je reč o projektu koji je važan za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom, pre svega sa BiH.
Moderna saobraćajnica koja će povezati Rumu i Loznicu, u ukupnoj dužini od 77 km, obuhvataće tri prostorne celine:
Deonica Ruma – (Šabac) most na Savi, u dužini od 22 km je auto-put u punom profilu. Trasa zaobilazi sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što će direktno imati uticaj na rasterećenje ulica u ovim naseljenim mestima.
Ispred Hrtkovaca je izgrađen nadvožnjak s petljom, pošto se auto-put ovde ukršta sa državnim putem IB reda broj 20. Nova trasa se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik-Šabac-Ruma.
Most preko reke Save čine tri međusobno spojene celine, odnosno, prilazna konstrukcija na levoj obali, konstrukcija mosta preko reke i prilazna konstrukcija na desnoj obali.
Dužina mosta preko Save je 1,33 km , fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova.
Glavni raspon između stubova S6 i S7, na osnovu dimenzija plovidbenog puta, iznosi 155m, što je predstavljalo najveći i najzahtevniji raspon za izvođenje.
Deonica Šabac – Loznica, će biti brza drumska saobraćajnica. Trasa će takođe zaobići sva naseljena mesta, kroz koja gotovo celom dužinom prolazi postojeći državni put IB reda broj 26 (raniji magistralni put M-19).
Završetak brze saobraćajnice do Loznice najavljen je za narednu godinu.
Uz bolju infrastukturu očekuje se i rast prometa ljudi i robe, a sve to bi trebalo da doprinese bržem razvoju zapadne Srbije.
Šabac spreman čeka i nove puteve i nove privrednike – sa obe strane novog mosta 600 hektara industrijske zone.
Takođe, od Novog Sada do Rume, paralelno se gradi i Fruškogorski koridor. Trasa ove brze saobraćajnice duga je 47,7 kilometara.
Deo ove brze saobraćajnice je i novi mot preko Dunava , kao i tunel kroz Frušku goru, budući najduži tunel u Srbiji.
Izgradnja puteva i tunela u Srbiji nastavljena je uprkos velikim izazovima, kao što su svetska ekonomska i energetska kriza.
Izvor teksta i fotografije: Vojvodina Uživo