Protekla godina ostavila je značajan trag u radu Turističke organizacije grada Loznice, koja je proglašena za najuspešniju u Srbiji u 2022. godini. Pored najznačajnijeg u Srbiji, stigla i brojna druga priznanja i nagrade za doprinos u razvoju turizma.
Turistička organizacija grada Loznice (TOGL) danas je moderna ustanova prepoznatljiva po svojim aktivnostima u zemlji i inostranstvu, uvažena od lokalnih, nacionalnih i međunarodnih institucija i organizacija, a u prilog tome govore brojne nagrade, priznanja i pohvale, rekla je za „Loznički nedeljnik“ direktorka ove ustanove Snežana Perić govoreći o radu u protekloj godini u domenu promocije turizma Loznice.
– Za nas je najznačajnija nagrada „Turistički cvet“ koju dodeljuje Turistička organizacija Srbije za doprinos razvoju, unapređenju i promociji turizma u Srbiji koja nam je nedavno uručena kao najuspešnijoj turističkoj organizaciji u zemlji. U prošloj godini smo osvojili i „Turističku prizmu“ za festival „LilaLo“, kao i nagrade na međunarodnim festivalima turističkog filma za dokumentarno-promotivni film „Lilanje u Loznici“ – kazala je Perićeva.
Podsetila je da je Vukov Tršić prošle godine, kao i prethodne, jedno od tri sela koje predstavljaju Srbiju u izboru za najbolje turističko selo na svetu i objašnjava da su turistički radnici Loznice u svom radu primenili kreativnost, inovativnost, preduzimljivost i studioznost uz kontinuiranu edukaciju zaposlenih.
Pored toga, kako je istakla, imaju svoj projektni tim, samostalno pišu projekte i konkurišu kod domaćih i stranih donatora, posluju u reprezentativnom poslovnom prostoru i u tri savremena turističko-informativna centra sa suvenirnicama na najatraktivnijim lokalitetima u Loznici, Banji Koviljači i Tršiću, koji rade svih 365 dana u godini.
Turistički poslenici Loznice sprovode projekte koji se nalaze u akcionom planu strateškog dokumenta Program razvoja turizma grada Loznice 2021–2025, u čiju izgradnju je bio uključen javni, privatni, stručni i nevladin sektor, podseća naša sagovornica.
Veliki značaj u radu ovdašnje turističke organizacije ima digitalni marketing na kojem baziraju svoje promotivne aktivnosti putem internet stranice www.togl.rs na šest jezika, odnosno i na ćiriličkom i latiničkom pismu na srpskom jeziku. Kako je naglasila direktorka, reč je o stranici savremenog dizajna, dopadljivoj turistima i prilagođenoj androidima na kojoj se može razgledati Loznica iz vazduha, sa 24 virtuelne šetnje po najznačajnijim lokalitetima i objektima, a TOGL ima devet društvenih mreža koje se redovno uređuju i vode.
Tokom protekle 2022. godine, turistički poslenici Loznice učestvovali su na različitim manifestacijama i sajmovima gde su promovisali turističke potencijale i ponude lozničkog kraja.
– Nastupali smo na međunarodnim sajmovima turizma i brojnim događajima u zemlji i inostranstvu (Expo Dubai, ITB Berlin, G-100 Global Networking Meetings-Cascais, Portugal, Banja Luka, Bijeljina, Novi Sad, Niš, Kragujevac, Kruševac, Leskovac) gde smo uvideli dobru priliku za promociju. Naš nastup je interaktivan i multimedijalan, obogaćen kulturno-umetničkim programom, uvek zapažen, a naročito od prošle godine kada smo uradili pet maskota lila koje dele promotivni materijal i izazivaju veliku pažnju posetilaca. Proteklog leta autobusi u gradskom prevozu
Beograda bili su brendirani festivalom „LilaLo“ i slikama Loznice. Možemo se pohvaliti našim autentičnim suvenirima složenim u kolekcijama koje imaju svoj naziv i dvojezični opis, autorizovan motiv se aplicira na široku lepezu proizvoda koji se izrađuju lokalno. Posebno ističemo rad na jestivim suvenirima. Imamo i svoje slogane koje koristimo u promociji: „Loznica je moderan grad koji čuva svoju tradiciju“ i „Dobrodošli u grad budućnosti, grad lila i kolevku azbuke!“ – ukazala je Perićeva.
Ona je podsetila da su u toku protekle godine organizovali puno različitih događaja, pažljivo odabranih sadržaja, namenskih vizuala za sve generacije i afinitete turista, gde se posebna pažnja poklanja njihovoj najavi i promociji, što doprinosi većem broju posetilaca.
– Unapredili smo postojeće manifestacije i pokrenuli nove, poput Interaktivnog festivala statua, Miholjske susrete sela, Crossovernusicfest, Wolf, Maturski defile, Kolo za Vuka, Saborsko prelo, Sajam cveća, Zimski festival. Naš najpoznatiji i najmasovniji brend je festival „LilaLo“, koji je postao novi brend Loznice. Sprovodimo akciju „Turistička patrola“ koja beleži uspehe pojedinaca, udruženja, privrednih subjekata i institucija koji su doprineli poboljšanju kvaliteta turističke ponude – podsetila je direktorka.
Kako je dodala, u 2022. godini je realizovan i program interaktivnih radionica koje se održavaju sa udruženjima građana za goste Naučno-obrazovno-kulturnog centra „Vuk Karadžić“ u Tršiću i drugih objekata.
– Ovdašnja turistička organizacija je prisutna u digitalnim, nacionalnim i međunarodnim medijima i u toku protekle godine ugostila je uspešne blogere u Srbiji, brojne fotografe, snimatelje i novinare, kojima redovno šalju informacije o turističkoj ponudi Loznice – zaključila je Perićeva
Izvor / lotel.rs/SanjaDimitrićNešić
Foto/ printscreen/TV Lotel