Ako se izjava v. d. direktora „Koridora Srbije” Aleksandar Antića da „asfaltiranje, odnosno radovi na deonici Ruma-Šabac napreduju predviđenom dinamikom”, može protumačiti da sve ide po planu, za očekivati je da ova saobraćajnica bude gotova na jesen ove godine, kako je najavljeno na početku ovogog posla, prenosi Dnevnik.rs
Antić je za vikend na svom Instagram nalogu objavio da je bio u obilasku radova na petlji „Ruma” koja predstavlja vezu auto-puta Ruma–Šabac sa Fruškogorskim koridorom, ali i sa postojećim autoputem Beograd-Šid. Glavni izvođač radova je azerbejdžanski ”Azvirt„.
Budući auto-put sa šest traka i 22 kilometra dužine, deo je koridora Ruma-Šabac-Loznica, dok će od Šapca do Loznice biti izgrađena brza saobraćajnica od 55 kilometara. Krajem jula prošle godine spojen je most na trasi ovog auto-puta preko Save dug 1,3 kilometra, koji je građen dve godine.
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na autoptu Ruma – Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac – Loznica, vredan 467,5 miliona evra, zaključen je 19. novembra 2019. godine sa azerbejdžanskom kompanijom „Azvirt”. Na ovoj trasi planirana je izgradnja 54 mosta i dve petlje.
Kako navode u „Koridorima Srbije”, izgradnja auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, pošto je projekat važan za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom, pre svega sa Bosnom i Hercegovinom.
Sam projekat izdeljen je u tri deonice: deonica Ruma – most na Savi, u dužini od 22 kilometra biće, kako smo naveli, auto-put punog profila. Trasa će zaobići sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što bi trebalo da rastereti ulice u ovim naseljima. Ispred Hrtkovaca gradi se nadvožnjak s petljom, pošto će se autoput ovde ukrstiti sa državnim putem IB reda broj 20, a zatim će u luku zaobići ovo i sledeće selo Jarak, ostavljajući ih sa leve strane.
Počev iz pravca Šapca, autoput će ići stranom sela Klenak bliže reci Savi, ostavljajući ovo mesto, kao i susedno Platičevo s desne strane. Nova trasa se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik-Šabac-Ruma.
Most preko reke Save čine tri međusobno spojene celine: prilazna konstrukcija na levoj obali, konstrukcija mosta preko reke i prilazna konstrukcija na desnoj obali. Dužina mosta preko Save je 1,33 kilometra, fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova. Glavni raspon između središnjih stubova, na osnovu dimenzija plovidbenog puta, iznosi 155 metara.
Na ovaj auto-put, osim veze sa auto-putem Beograd-Šid, sa severa, odnosno kod Rume biće priključen Fruškogorski koridor, koji počinje kod Kaća, a sa juga pomenuta brza saobraćajnica Loznica-Šabac.
Izvor: Dnevnik.rs
Foto: Koridor Srbije/instagram